Informujemy, że ta strona używa plików cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianie ustawień cookie w przeglądarce.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. x

12 397 22 84

bok@sendello.pl

Jak dopasować usługi dodatkowe - poradnik

 Usługi dodatkowe są dodatkowo płatną opcją dla Twojej przesyłki. Zwiększają koszt wysłania paczki, ale dają szerszy wachlarz możliwości.
Poniżej opis usług dodatkowych dostępnych w serwisie Sendello.pl!
Usługi dodatkowe zlecisz w 3 kroku zamówienia.

 

Doręczenie w sobotę

Doręczenie w sobotę, to płatna usługa dodatkowa. Przeważnie stosowana jest do przesyłek nadanych w piątek i polega na doręczeniu ich w sobotę, zamiast w poniedziałek.

Usługę "Doręczenie w sobotę" należy zlecić w 3 kroku zamówienia i po konsultacji z firmą kurierską. W większości firm usługa ta dostępna jest wyłącznie w określonych lokalizacjach - przeważnie strefa miejska - lub opłata za usługę realizowaną w strefie zamiejskiej jest dużo wyższa niż w strefie miejskiej. Przed finalizacją zlecenia prosimy o kontakt poprzez wiadomość e-mail: bok@sendello.pl. Zadamy zapytanie w firmie kurierskiej.

Doręczenie do 12.00

Doręczenie do godz. 12.00 to rozwiązanie dla wszystkich odbiorców, oczekujących bardzo szybkiego terminu dostawy. Należy pamiętać, że usługa dostępna jest tylko dla wybranych miejscowości w Polsce. Przed finalizacją zlecenia prosimy o kontakt poprzez wiadomość e-mail: bok@Sendello.pl. Zadamy zapytanie w firmie kurierskiej. Usługa kurierska obejmuje doręczenia Twojej paczki z gwarantowanym terminem do godziny 12:00 następnego dnia roboczego do adresata w wybranych miejscowościach w Polsce, dla przesyłek o wadze do 50 kg.

Potwierdzenie SMS/e-mail

Usługa dodatkowa dostępna dla usług kurierskich w serwisie krajowym. Obejmuje przesłanie informacji o kolejnych etapach procesu doręczenia przesyłki za pośrednictwem wiadomości SMS lub e-mail wysłanej do odbiorcy. W ramach usługi odbiorca otrzymuje zestaw następujących po sobie informacji o nadaniu przesyłki przez nadawcę, z podaniem numeru przesyłki i ewentualnej kwocie pobrania, wydaniu przesyłki kurierowi w celu jej doręczenia, jak również pozostawionym awizo, w przypadku, gdy kurier nie zastanie odbiorcy przesyłki. Warunkiem realizacji usługi jest podanie numeru telefonu komórkowego lub odpowiednio adresu e-mail.

Pobranie (COD)

Pobranie (z ang. Cash On Delivery w skrócie COD) to najczęściej wybierana usługa dodatkowa. Bez niej nie było by mowy o sprzedaży wysyłkowej. Obecnie również znaczna cześć transakcji na odległość odbywa się z wykorzystaniem opcji zapłaty przy odbiorze. W wielu przypadkach przyspiesza to czas realizacji - sprzedawca nie czeka i nie uzależnia terminu wysyłki od otrzymania przelewu - oraz daje nabywcy poczucie większego bezpieczeństwa zakupu.

W 3 kroku zamówienia okreś kwotę, którą chcesz otrzymać od odbiorcy jako zapłatę za wysyłany towar. Kurier doręczając taką przesyłkę pobiera od odbiorcy określoną kwotę. Kurierowi nie wolno wydać takiej przesyłki przed tym jak odbiorca za nią zapłaci i potwierdzi odbiór! Wynika to zarówno z regulaminów każdej z firm jak i nadrzędnego wobec nich prawa przewozowego. Aby otworzyć przesyłkę odbiorca musi ją najpierw formalnie przyjąć, a więc potwierdzić odbiór podpisem oraz uregulować wszelkie należności ciążące na przesyłce.

Do wyboru masz 2 opcje zwrotu pobrania (opcje uzależnione od wybranego przewoźnika):

Ubezpieczenie

Ubezpieczenie to najczęściej wybierana usługa dodatkowa. Serwis Sendello.pl oferuje ubezpieczenie przesyłek krajowych do 5 000 zł w cenie usługi podstawowej. Samo ubezpieczenie przesyłki nie zwalnia nadawcy z obowiązku właściwego jej opakowania oraz - jeżeli jest taka potrzeba - oznakowania symbolami typu "góra/dół" czy "ostrożnie szkło" (naklejki powinien mieć kurier), tak aby nie doszło do jej uszkodzenia w następstwie zwykłych czynności transportowych.

Dokumenty zwrotne (ROD)

Zwrot potwierdzonych dokumentów jest jedną z bardziej popularnych usług dodatkowych. Usługi należy zlecić w 3 kroku zamówienia, jeżeli dany przewoźnik oferuje taką usługę. Usługa ta również jest nazywana potocznie Dokumenty Zwrotne (DZ) lub z angielskiego ROD - return of documents.

Dołącz do przesyłki swoje wewnętrzne dokumenty (najczęściej FV lub WZ). Zdarzają się również specjalne pisemne potwierdzenia odbioru (np. w przypadku dostarczania nagród lub bardziej skomplikowane np. umowy bankowe lub operatorów telekomunikacyjnych). W momencie wydania przesyłki odbiorcy, kurier ma obowiązek uzyskać na takim dokumencie stosowne podpisy i/lub pieczątki odbiorcy. Następnie firma kurierska w ciągu kilku dni odsyła taki dokument do nadawcy. Dokumenty powinny być przytwierdzone do paczki koszulką na dokumenty. Nie można umieszczać ich wewnątrz przesyłki.

Doręczenie do rąk własnych

Wybierając usługę "Doręczenie do rąk własnych" masz pewność, że kurier dostarczy przesyłkę tylko i wyłącznie osobie widniejącej na etykiecie jako adresat. Z usługi warto skorzystać gdy chcesz wysłać komuś prezent. Usługa nie zostanie zrealizowana gdy zaadresujesz przesyłkę do obiektu zamkniętego gdzie nie ma możliwości doręczenia paczki bezpośrednio do rąk adresata. Wysyłając przesyłkę z tą opcją dodatkową zawsze musisz wpisać Imię i Nazwisko osoby, która będzie upoważniona do odbioru paczki - adresat to osoba fizyczna, nie nazwa firmy.

Ostrożnie

Ostrożnie czyli traktowanie przesyłki ze szczególną ostrożnością. Przesyłając w szczególności przedmioty łatwo tłukące się (np. porcelana), płyny, szkło, rzeczy łamliwe i kruche, żywe rośliny i zwierzęta wybierz usługę dodatkową "Ostrożnie". Twoja przesyłka będzie traktowana ze szczególną uwagą.

Nie każdy przewoźnik oferuje wszystkie wyżej opisane usługi dodatkowe!