Informujemy, że ta strona używa plików cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianie ustawień cookie w przeglądarce.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. x

12 397 22 84 (PON.- PT. 10:00 - 15:00)

bok@sendello.pl

Przesyłka kurierska pobraniowa – jak nadać w Sendello?

Przesyłka kurierska pobraniowa to np. paczka, której kurier nie doręczy odbiorcy, dopóki ten nie zapłaci mu kwoty pobrania. Krajową przesyłkę za pobraniem wyślesz za pośrednictwem każdego przewoźnika z naszej oferty.

Pobranie jest usługą dodatkowo płatną. Kurier pobierze przy doręczeniu od adresata kwotę pobrania, jeżeli w 3 kroku zamówienia zaznaczysz usługę "Pobranie". Wpisz kwotę do pobrania oraz numer rachunku bankowego, na który ma być wykonany zwrot. Zwrot pobrania może również zostać wykonany na saldo w systemie. Wybierając usługę zwrotu pobrania na saldo będziesz mógł w łatwy sposób opłacać kolejne przesyłki. Wraz z doładowanie salda otrzymasz od nas fakturę VAT na kwotę pobrania.

Kwota pobrania zwracana jest na rachunek bankowy lub saldo w systemie. Zwrot dokonywany jest w wybranym przez Ciebie terminie. Przelew w systemie bankowym odnajdziesz po numerze zlecenie. W przypadku zwrotu dokonywanego bezpośrednio przez przewoźnika (usługa extra express) w tytule będzie podany numer przesyłki.

Pobrania z przesyłek zagranicznych rozliczane są w ciągu 14 dni roboczych od daty doręczenia przesyłki do odbiorcy. Kwota zwrotu pobrania przeliczana jest z waluty obcej na PLN po kursie NBP kupna dwa dni przed planowaną datą zwrotu.

Ewentualne problemy

Problem pojawia się, gdy odbiorca oczekuje, że będzie mógł zobaczyć jak wygląda zawartość przed uiszczeniem opłaty pobraniowej. Chciałby na podstawie oględzin zdecydować czy zapłaci i odbierze paczkę. Usługa pobranie nie daje takiej możliwości adresatowi. Jeżeli kurier pozwoli na taką sytuację to tylko i wyłącznie na własną odpowiedzialność. Świadczy to o braku znajomości procedur oraz jego niekompetencji. Przesyłka pobraniowa może zostać przekazana w ręce odbiorcy dopiero, gdy podpisze jej odbiór i ureguluje opłatę pobraniową.

Zdarza się też, że adresat nie ma przy sobie wystarczającej ilości gotówki, żeby opłacić pobranie. W takim przypadku kurier nie doręczy przesyłki. Zwróć uwagę, że usługa została wykonana - kurier dotarł do adresata, zastał go i podjął próbę doręczenia. O ile w przypadku nieobecności odbiorcy możliwa jest kolejna próba doręczenia to brak opłaty pobraniowej może zostać potraktowane jako odmowa przyjęcia, co oznacza zwrot do nadawcy. W najlepszym wypadku kurier zostawi paczkę na oddziale do osobistego odbioru.

Przesyłka kurierska pobraniowa