Informujemy, że ta strona używa plików cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianie ustawień cookie w przeglądarce.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. x

12 397 22 84 (PON.- PT. 10:00 - 15:00)

bok@sendello.pl

Jak zaadresować paczkę?

 

Zaadresowanie paczki to jedna z najważniejszych czynności jakie należy wykonać przed przekazaniem paczki kurierowi do nadania. Od poprawnego wpisania adresu nadawcy i odbiorcy zależy poprawne i terminowe wykonanie usługi przez przewoźnika.

 

Adresowanie paczki - 4 krok zamówienia

W 4 kroku zamówienia musisz podać dokładne adresy nadania oraz doręczenia. Wymagane dane:

1. imię i nazwisko (opcjonalnie nazwa firmy),
2. ulica,
3. numer domu/posesji/lokalu/mieszkania,
4. kod pocztowy,
5. miejscowość,
6. numer telefonu.

Pamiętaj o stosowaniu polskich znaków. Może się okazać, że kurier podejmie próbę doręczenia na ulicy Sadowej zamiast Sądowej. Ulice te mogą być w różnych częściach miasta, obsługiwane przez różne osoby. Spowoduje to zwrócenie paczki na oddział i doręczenie najwcześniej w kolejnym dniu roboczym.

Dane nadawcy

Dane nadawcy to adres, pod który przyjedzie kurier odebrać paczkę. Aby ułatwić kurierowi dotarcie po przesyłkę należy wpisać jak najdokładniejsze dane. W szczególności gdy paczka ma być np. odebrana z biurowca warto wpisać swoję imię i nazwisko oraz nazwę firmy. Ułatwi to pracę kurierowi. Wpisz również swój numer telefonu. Jeżeli kurier będzie miał problem ze zlokalizowaniem adresu zadzwoni do Ciebie (dotyczy w szczególności obszarów wiejskich oraz biurowców i firm).

Dane odbiorcy 

Dane odbiorcy to adres, pod który tani kurier doręczy paczkę. Aby Twoja przesyłka została dostarczona w jak najszybszym czasie musisz wpisać jak najdokładniejsze dane. Wpisz numer telefonu, aby kurier mógł skontaktować się z odbiorcą. Poinformuj adresata, że paczka została nadana. Będzie oczekiwał na jej doręczenie. Jest większa szansa, że nie przegapi telefonu od kuriera i odbierze paczkę.

Uwagi - 3 krok zamówienia

W 3 kroku w pole "Uwagi" należy wpisać informację, które nie są adresem. Np.:

- odbiór na recepcji,
- dostarczenie na recepcji,
- prośba o kontakt telefoniczny przed doręczeniem,
- itp.

List przewozowy

List przewozowy to etykieta adresowa z danymi nadawcy i odbiorcy oraz oznaczeniem usług dodatkowych. Etykietę należy nakleić na paczkę w sposób uniemożliwiający odklejenie podczas transportu z widocznym i niezagiętym kodem kreskowym. Odklejenie etykiety może skutkować zagubieniem paczki lub w najlepszym przypadku opóźnienie w doręczeniu. Możesz drugą kopię etykiety umieścić wewnątrz paczki - jeżeli etykieta odpadnie od paczki ułatwi to weryfikację Twojej przesyłki. Na etykiecie nie można dokonywać żadnych zmian - w szczególności skreśleń.

Serwis Sendello.pl nie ponosi odpowiedzialności za paczki nadane na etykiecie wypisanej przez kuriera. Możesz zostać obciążony za paczkę według cennika przewoźnika. Nie będziemy mogli Ci pomóc w procesie dostarczania paczki oraz ewentualnej reklamacji. Gdy wyślesz przesyłkę pobraniową nie będziemy w stanie zweryfikować czy otrzymaliśmy wpłatę od przewoźnika.